Fy vilken lögnare jag är!

Jag lovade att vara tillbaka igår – vilket jag inte var. Fy på mig! Jag har dock en ursäkt, men en tråkig sådan. Jag har fått ett ryggskott.

Det är mitt första riktigt rejäla ryggskott efter steloperationen, men jag känner att det inte är en disk som jävlas utan att det är ett ”vanligt” helvete jag genomlider. Nu knaprar jag Citodon och ångrar mig en gnutta att jag inte bad att få Ket0gan också. Helst vill jag klara mig utan morfin förstås, så Citodon får vara drogen för dagen.

Egentligen har jag nog mest väntat på att det här ska hända, för jag vet att jag inte skött mig. Jag har haft ett och annat miniryggskott som bara hindrat mig delvis, men nu är det svårt att komma ur sängen, jag kan inte torka benen nedanför knät när jag duschat och att ta mig nerför trappen är en plåga. Jag känner igen det här så mycket, smärtan och värken, känslan av att inte klara sig själv. Och jag hatar det. Att jag själv orsakat en stor del av det här genom det sätt jag har levt.

Så förlåt för att jag inte skrev igår trots att jag lovade, jag ska bättra mig.

2 kommentarer on “Fy vilken lögnare jag är!”

  1. karina vahlin skriver:

    Hejsan!
    Blev både glad och ledsen när jag läste dina inlägg om din steloperation.
    Jag ska steloperera kota 4 och 5 i ländryggen och även beninplantera. Du har besvarat dom frågor som jag borde ha ställt vid mitt läkarbesök när operationen bestämmdes. Den ska bli innan november. Jag gjorde en mr i mars och då såg man en cysta som låg och tryckte på höger nervbana i ländryggen och att kota 4 och 5 var slitna. Har under denna tid trott att det var cystan som gjort denna värk så hemsk, men när jag väl kom till ortopeden så var det kotorna som spökade.Det blev väl som en liten kalldusch.
    Hur långt efter op kunde du sitta? Hur länge var du tvungen att äta starka värktabletter?
    Några frågor som jag hoppas du vill svara på
    Hoppas du mår bra i ryggen idag/kram

    En som väntar på op.
    Karina Vahlin

  2. Miriam skriver:

    Min man har stelopererat ryggen för snart tre veckor sedan och han har djävulskt ont. Hur länge hade du ont efter operationen? Känns hopplöst just nu!
    /Mirre


Kommentera

