Reklamminus och reklamplus

Minusreklam:

  • Galieve. Måste vara den sämsta, mest värdelöst dubbade reklamen på länge. Små vita gubbar som leker brandmän och sprutar ut någon gegga. Och sedan låter mannen som fått geggan mot halsbränna som en riktig tönt när han försöker hinna med dubbningen. Megasuck.
  • Actimel. Åååååh vad jag är less på sån här reklam! Uppblåsta magar, problem med matsmältningen, stärka immunförsvaret – give me a break. Men du cyklar bättre i snöstorm om du dricker det.
  • Palmolive nutra fruit. Vem cyklar med en korg full med frukt och kröner alltihop med en flaska tvål?
  • Guldbrev.se. Killen som får tjejen att tro att han ska fria men han vill bara sälja ringen. Om det nu är gammalt guld, varför då ha det i en vacker, ny sammetsask?
  • Tvätt- och maskintvättmedelsreklam i allmänhet. Kom med något nytt, för tusan! Alla disk- och tvättmedel kan inte vara bäst på att ta bort alla gratängrester från formar eller värsta fläckarna barnen får på sig. Det kan min diskmaskin och tvättmaskin gå i god för.
  • Lita på rosa? Nej tack!!!
  • Strepsils. Det hjälper ju inte alls mot ont i halsen. Varför ljuga i reklam? Och med någon fånig rundsåg i halsen? Overkill.
  • Extra tuggummi med munkar och andra gottigheter som dansar runt och är besvikna över att de inte får njuta av syraattacken de orsakar i munnen. Ja men suck! Välj något som inte är så förbaskat gott istället, för allt du äter, vare sig det är ett äpple eller en munk, fixar syraattacken. Den ena sätter sig mer på höfterna än den andra, dock.

 

Plusreklam:

  • Våra finaste, sparrisarna som pratar om månstenar och månlandning. Genialiskt!
  • Stadiums sportreklam. Den får till och med mig att fundera på att träna. Observera att jag sa fundera.
  • Fords reklam för den nya C-max och C-max grande. Bästa bilreklamen på länge.
  • IQ Stars Challenge. Den är cool!
  • Apotekets reklam för sina egna varor. Den är lite underhållande i sin enkelhet där produkterna åker uppåt som på ett rullband. Och den skrämmer inte skiten ur en som den där apolivareklamen med kvinnan som såg ut som tagen ur en skräckfilm.
  • Resia. Kvinnan som dyker upp ur en pool i vad som verkar vara ett värmeparadis och rullar fram från under en NY-taxi. Hon verkar faktiskt hålla koll på hela världen åt oss.

Konstaterande: varför bryr jag mig ens om reklam? Jag spelar alltid in de program jag vill se så jag kan spola förbi reklamen när jag väl vill titta. Så hur sjutton har det här inlägget blivit till, egentligen?

2 kommentarer on “Reklamminus och reklamplus”

  1. Björn skriver:

    Kan även meddela att Galieve Mint måste vara den mest idiotiska magmedicin man skådat. När jag har sura uppstötningar är det sista jag vill att ta en medicin som har så fruktansvärt stark mintsmak att den bränner som eld i munhålan och halsen när man sväljer den. Det är som att dricka tandkräm.


Kommentera

