Om jag inte redan var gift…

… Hade en finfin budget, var trådsmal som en Barbiedocka och skulle ha ett gigantiskt bröllop skulle nog de här två klänningarna kunna komma på tal.

Vridningen av tyget, så enkel och så vansinnigt vacker.

Mer av en klassiker, but why not? Här krävs dock trådsmalheten och en attityd för att det inte ska se ut som om klänningen är chef och inte jag.

FYI: Jag är lyckligt gift, min mamma sydde min brudklänning för ca 11½ år sedan och jag kände mig gravid och vacker. Jag har inga som helst planer på att gifta om mig, men jag kan ibland fantisera om att designa en brudklänning.

 

Jag är knappast ensam om att ibland fantisera om , , , eller att stå 

2 kommentarer on “Om jag inte redan var gift…”

  1. Sussie skriver:

    Vart hittade du klänningen? Jättefin. Snälla maila mig vart du hittade den, så jag kan göra en sökning efter den. Jättefin!

    • Tove skriver:

      Jag är ledsen, men jag minns inte var jag hittade den. Har bytt dator sedan inlägget gjordes och har inte kvar bilden heller – annat än här på bloggen.


Kommentera

