ta sisådär 5-10 stycken

Eftersom det inte räcker med ryggproblem, att springa in i en betongvägg med huvudet före samt en depression så dras jag även med en sömnstörning. Jag vet, jag är ett måndagsexemplar. Efter att under ca 2 veckor varvat med att sova 2-3 timmar (många nätter), 16 timmar (en natt, skitjobbigt!) och inte en endaste minut (ett par nätter, ganska skitjobbigt det med) bad jag att få hjälp av farbror doktorn. Han pratade sig varm för en sömntablett som funnits på marknaden i en halv evighet och som dessutom inte var beroendeframkallande vilket var viktigt för mig.

Min man hämtade ut tabletterna på apoteket dagen efter och när jag ska gå och lägga mig tittar jag lite närmare på vad som står på etiketten: ”5-10 tabletter för sömnen”. Hmm… I min värld är det ganska långt mellan fem och tio, så jag kände mig lite lätt irriterad över den dåliga föreskriften.

I morse vaknade jag kvart över fyra, så jag antar att tre tabletter är för lite. Det blir till att ta de föreskrivna fem ikväll.

Någon annan sömnlös bloggare kanske också skriver om , eller 

Kommentera

