… och de godaste ”lammelåren”!

Jag gjorde världens miss som inte fotade det fantastiskt goda lammlåret som vi fick till middag. Det späckas med vitlök och rosmarin, läggs i ugnsplåt med kant tillsammans med lök och morötter. Efter tre timmar i ugnen har man världen saftigaste kött – och det smakar inte alls som lammköttet hemma i Sverige! Av skyn som blir får man en underbar sås om man tillsätter lite rött vin och lite mer kryddor.

Dum som jag var tog jag inte något kort på lammelåret, utan jag kom på mig när det redan av uppskuret. Håll till godo med en framgooglad bild!

Och ja, det är STOR skillnad på svenskt och norskt lammkött. Så är det bara.

Andra kanske också bloggar om , , ,

Kommentera

