Dexter vs. Paglarenarna

Det är äntligen lite varmare så jag tog med mig hunden, skjutsade barnen till skolan och åkte till Pagla för att låta ysterbollen till hund får springa lite lös. Vi hade hunnit en bit innan jag märker att Dexter är ovanligt långt efter mig, han brukar sätta en ära i att alltid vara längst fram och titta förnärmat på mig när jag inte är lika snabb som honom. När jag vänder mig om ser jag att hunden står blickstill och med varenda muskel på helspänn – och bara ett tiotal meter bort, inne i skogen, står ett helt gäng renar.

Så fort jag ropade på Dex satte han givetvis av – åt helt fel riktning. Utforska renar eller komma när matte ropar, valet var visst inte vidare svårt. Jag hann tänka många svordomar och såg framför mig en heldag i Pagla, letandes min hund, men det hände något för lika fort som han dragit kom han tillbaka hur lycklig som helst. Han verkade inte ett dugg rädd, bara precis lika sprattlig som vanligt. Men hunden fick finna sig i att morgonpromenaden i det fria var slut och att det var dags att hoppa in i bilen och åka hem.
Det tar nog ett tag innan jag åker till Pagla igen.

Andra bloggare kanske också skriver om , , ,

Kommentera

