du hade rätt, älskling

I flera år har jag motsatt mig tanken på att köpa en SodaStream,  men min man har varit mer positivt inställd. För några veckor sedan föll jag till föga, och jag har inte ångrat mig en sekund.

Favoriten just nu är en pressad lime, en citron, en blodgrape och en blodapelsin samt en tesked honung som jag blandar. Det som får plats i flaskan efter att en liten vatten kolsyrats hälls dit, resten hamnar i kylen tills nästa gång. Det är hur gott som helst.

Synd bara att min färska ingefära är slut. Jag är övertygad om att finriven ingefära pressad genom en sil hade gjort det hela ännu bättre. Tur att det finns ingefära på ICA!

2 kommentarer on “du hade rätt, älskling”

  1. Beppan skriver:

    Låter onekligen gott!!
    Ett litet tips… Testa att pressa bitar av färsk ingefära i vitlökspressen!

    • Livet i gråskala skriver:

      Det ska jag absolut göra, men jag måste nog skaffa mig en ny vitlökspress först och kalla den för ingefärspress. 🙂 Är det inte lätt att det följer med en lätt bismak av vitlök annars?

      Tack för tipset!


Kommentera

