upp- och nervända världen

Vi visste att han reste till ett land i krig. Vi visste att det egentligen bara var en tidsfråga tills något skulle hända, tills någon svensk skulle stupa i strider. Men när det händer, då ställs allt på ända. Helt plötsligt kastas vi från den trygga vardagen med honom på sitt kontor, på sina möten och på gymmet till rapporter och telefonsamtal om döda kollegor, hedersvakter och hemtransporter för de omkomna. Jag har gråtit floder. Och jag kommer gråta mycket till innan det här är över. Två svenska och en afghansk familj är ödelagda. De blir aldrig desamma igen. Min man har en trygg befattning och mår under omständigheterna väldigt bra, men jag känner mig som om jag har kastats in i en betongvägg med huvudet före. Nu blev kriget verklighet. Och han är där nere i flera långa månader till.

Mina tankar – och så många andas – går till de omkomnas familjer, släktingar, vänner och bekanta. Inget kan göra det rätt igen. Absolut ingenting.

Andra kanske också bloggar  om , , , , ,

2 kommentarer on “upp- och nervända världen”

  1. Annette skriver:

    Hej!
    Det måste kännas jättetungt för dig nu. Jag blev så ledsen av att höra vad som hände och ändå känner jag inte soldaterna som dog eller deras anhöriga. Men jag vet hur det känns när man förlorar någon. Förstår om både din och pojkarnas oro ökar för att det ska hända igen.
    Vill egentligen bara skicka massor av styrkekramar til dig.
    Annette

    • Livet i gråskala skriver:

      Tack, Annette, du är så rar. Vet du, jag blir alltid lika glad när jag ser ditt namn i kommentarsfältet, över att du kommer tillbaka hit och läser ibland. Det värmer!

      Kram


Kommentera

