hur kommer det sig…

… att man vaknar vissa dagar med en klump i magen och bara känner på sig att det inte är någon bra dag? Det känns lite som ett svart hål, som om något kommer att gå på tok även om det inte finns några som helst indikationer på det varken från dagen innan eller från morgonkvisten. Hade jag själv fått bestämma hade jag stannat i sängen. Men jag fick inte bestämma. Dagen idag har ett par punkter jag borde avklara.

1, boka tid för utprovning av linser. Ja, ni läste rätt. Ni som känner mig vet att jag varit manisk motståndare mot linser sedan jag fick glasögon vid typ 13 års ålder, alltså i 20 år. Men jag kan ändra mig ibland. Men jag vägrar fortfarande facebook.

2, smita in på garnaffären och köpa garn till två Åremössor. En till varera son. Att jag sedan inte kan sticka, det får bli en senare fråga.

3, titta på ett tjockare dubbeltäcke. Jag fryser! Ökar jag värmen i sovrummet kan jag inte sova för att luften är för varm, och täcket känns för kallt, helt enkelt.

4, försöka få tag på min väninna för att se om hon har tid/lust för middag ikväll.

5, dejta min absolut bästa samtalsmänniska en sväng på förmiddagen. Han kanske kan förklara det här j*la svarta hålet. Eller inte. Vi får se.

6, Jaga skiten ur Schenker eller DHL – vem f*n det nu är som håller min lilla 10.1″ Delldator gisslan. Den skulle körts ut i fredags, men har fortfarande inte kommit. Nu är jag LESS! Om de inte får tummen ur väldigt snart får jag plocka fram arga rösten, och idag kanske är en bra dag att göra det på, just för att jag inte känner mig på topp.

7. skicka tillbaka mina polariserande solglasögon jag beställde från favoptic.com. Ännu en fördel från världens bästa glasögonsite. Är man inte nöjd får man skicka tillbaka glasögonen – även när de är slipade och klara. I just love favoptic!

Vi får helt enkelt se hur mycket jag orkar och hinner med. Förhoppningsvis hinner jag med en uppdatering under eftermiddagen.

Och PS: Om ni någonsin är i Boden och lite hungriga är den nya vietnamesiska restaurangen Far East ett absout måste. Igår åt jag deras kyckling med ingefära, och det var nog det godaste jag ätit i hela mitt liv. Lax med lime och ingefära – känn dig ratad.

Andra bloggare kanske också skriver om , , , , , , , , , ,

Kommentera

