trött, trött, trött

Jag känner mig dränerad på energi, trots att jag sovit riktigt bra och tillräckligt länge två nätter i rad. Jag förstår inte var energilösheten kommer ifrån. Jag tittar konstant på klockan, väntar på att det ska bli dags att ta mina kvällsmediciner och krypa under täcket. Somna framför TV:n. Någon gång har jag kommit på mig själv med att slumra till, inte långa stunder alls utan bara några minuter, men ändå. Jag har somnat helt utan att vara medveten om det och det är inte likt mig för fem öre. Jag försöker få hemmet att går runt och det funkar, men inte mer än så. Kroppen är lika trött som själen.

Det känns så skönt att mina barn är så självgående som de är. Viss mat lagar O helt själv, och ikväll är det tack och lov sådan mat på schemat. Om det bara var möjligt skulle jag kunna somna klockan åtta ikväll, och sova tills klockeländet ringer halv sju.

Andra bloggare kanske också skriver om ,

Kommentera

