den där magkänslan

Ofta säger hjärnan en sak. Den kan vara rationell och ganska så excelarkig: det som matas in ska stämma i slutändan. Hjärtat säger något annat, och där är det känslorna som styr och det kan bli precis vad som helst i slutändan. Här råder ingen som helst logik. När hjärnan och hjärtat kommer i konflikt med varandra – vilket i och för sig sker i princip varje dag – försöker jag känna efter med magen.

Det är som magen är ett mellanting mellan hjärta och hjärna, mellan excelark och känslokaos. Om magkänslan säger att något är superknas, då är det nästan alltid så. Om magkänslan säger att det är värt att satsa, att det känns bra, då brukar jag för det mesta satsa.

Just nu har jag en dålig magkänsla, men jag kan inte sätta fingret på den. Jag kan inte specificera vad den står för, vad den representerar eller vad den kommer att resultera i. Det känns bara som ett svart hål, och det skrämmer mig iite att jag inte kan identifiera det. Någonting kommer att gå åt skogen, men jag vet inte vad. Jag har inte den blekaste aning om vad.

How much pain they have cost us, the evils which
have never happened.

Thomas Jeffersson

Andra bloggare kanske också skriver om , , , , , , ,

Kommentera

