likes and dislikes

Just nu tycker jag om:

  • Min handläggare på Trygg Hansa. Make till människa med tålamod får man leta efter.
  • Min handläggare på föräkringskassan (!!! Ja, jag tror knappt det är sant själv, faktiskt). Hon är en så empatisk, välvillig och hjärtlig människa att hon förtjänar en stor blombukett bara för att hon finns till.
  • Dell. De kunde hosta upp en minidator med HDMI-uttag så jag kan koppla datorn till TV:n.
  • Min anonyma MSN-polare (som jag aldrig träffat) som jag ska göra ett viktryck tillsammans med. Beach 2010, minsann!

Just nu tycker jag inte om:

  • Slarviga, eländiga läkare som inte gör sitt jobb? Ska jag verkligen vara tvungen att jaga dem för att få de intyg som krävs för att FK ska betala ut ersättning till mig?
  • Dell. Jag vill inte vänta på min nya laptop till i början av februari. Jag vill ha den NU.
  • Mig själv. Make till ostrukturerad, ofokuserad och obalanserad människa får man leta efter. Jag fattar knappt att mina celler orkar hålla fast vid varandra.
  • Dygnets 24 timmar. Den här veckan räcker de helt enkelt inte till. Jag vill ha minst 12 till per dygn. Bara för en endaste liten ynka vecka, please?

Andra bloggare kanske också skriver om , , , , , , , ,

Kommentera

