om Gordon Ramsey hade satt rubrik på det här inlägget i ”Hells Kitchen”…

… hade det genast cencurerats till en väldig massa ”pip” av producenterna. Vilken shitty, shitty day. Kan en dag börja sämre än att man tappar sin älskade, rosa och lilamönstrade, 1½ år gamla Dell-laptop i golvet så att skärmen går sönder helt och hållet? JAG ÄR UTAN DATOR! Just nu är jag förpassad till sonens stationära dator, och även om båda sönerna är generösa och empatiska nog att utan problem låna sin stackars datorlösa mamma sina datorer så vill jag ha min tillbaka. Jag älskade den där datorn. *gråter en skvätt*.

Efter att ha pratat med Dell visade det sig att det kommer att kosta ca 5000:- att byta skärmen, och när jag frågade vad det skulle kosta att köpa en ny, ungefär likvärdig dator som den jag har nu/hade tills ha klantade sönder den svarade han ”mellan 5500-6000:-”. Det är ju inget snack om saken. Det enda som grämer mig är att det är två veckors leveranstid på deras laptops, och för mig som använder datorn så många gånger varje dag är det en hel evighet. Minst.

Via vår hemförsäkring har vi en drulleförsäkring som säkert kommer att ge oss en gnutta ersättning eftersom datorn ändå är (jag har så svårt att säga ”var”, det känns så slutgiltigt!) så pass ny. Visst, när självrisken är avdragen blir det kanske inte alltför mycket över, men allt är bättre än inget. Suck, suck, suck.

Ni har ingen glad bloggare idag, mina damer och herrar. Min enda lilla glädjestrimma just nu är att hårddisken verkar ha klarat sig, så jag (läs min man alt. en datafirma) kan rädda den i alla fall.

Men, så för en stund sedan fick jag ett telefonsamtal från en väninna. När jag beklagade mig över mig datorlöshet och  hon hörde förtvivlan i min röst frågade hon om jag inte kunde koppla ihop datorn med min TV som jag har gjort förut och därigenom kringgå den trasiga skärmen. Och banne mig, det fungerade! Jag har aldrig prisat en HDMI-kabel som då. Och min väninna, hon ska få en flaska fint, rött vin minsann. Jag måste fortfarande köpa en ny laptop, men nu är jag inte helt utan under leveranstiden, och jag måste inte kasta mig ut och köpa någon på direkten utan jag kan fundera lite och konferera med min man vad som är det bästa alternativet för oss. Tack och lov.

Andra bloggare kanske också skriver om , , , , , , , , ,

Kommentera

