bättre än orginalet!

En av bloggarna jag följer någorlunda regelbundet  (jag läser alla inlägg om än inte samma dag de skrivs) är ”Heja Abbe”. Den är så välskriven och har fått mig både att skratta och gråta. Idag när jag tittade in där såg jag att Abbes pappa under gårdagen hade länkat till några bekanta som gör egna covers av kända låtar och lägger ut på youtube. Abbes pappa länkade till deras blogg och jag blev förälskad i deras covers. Jag är en sucker för akustisk musik, och den lite hesa tonen i sångarens röst… Jag är såld.

Jag tar mig friheten här att lägga in Hellobrothers version av en av mina favorilåtar, So sick som i orginal är gjord av Ne-Yo. och deras version klår Ne-Yos med hästlängder.

Enda anledningen till att det här inte är en gåshudsvarning är att den inte går att köpa. Om den hade gjort det hade jag inte tvekat tre sekunder innan jag beställde deras skiva.

Kommentera

