okej, lite mindre shit. det blev julafton ändå.


It’s christmas once again.

  • Slå in ungarnas julklappar.Hittills inslagna alla utom tre. Som har fått fötter. Jag har ingen aning om varför just de tre (oootroligt viktiga julklapparna förstås) bestämde sig för att fly fältet och gömma sig. För jag har inte förlagt dem. Inte en chans. Men, men, de lär dyka upp ganska direkt när vi kommer hem i kväll eller i morgon förmiddag. Förstås.
  • Slå in resten av släktens julklappar. Hittills inslagna: 11 Det är banne mig varenda en, det! Och de är dessutom överlämnade också.
  • Grilla revbenspjällen Jag började glatt med marinerat dem med två olika (färdigköpta, jag veeeet) marinader. Kan det vara värt en halv poäng ändå? Efter två dygk åkte de in i ugnen och shit, vad de blev goda.
  • Tillaga tjälknulen. Hujja vad god den blev! Stort tack till våra goda vänner A & M som förärade oss en riktigt fin älgstek att tillverka den av. Och det bästa av allt? Jag är ensam om att äta tjälkul hemma i år. Allt är mitt, mitt, mitt!
  • Klä julgranenMin lillebror brukar ibland kalla mig för ”kitch bitch”, eftersom jag kan vara ruskigt pedant i köket. Jag tror att han få lägga ”christmas three bitch” till listan om han vill, för att få klä granen alldeles själv blev meditativt. Barnen vill sova hos sin mormor och morfar isället, och givetvis får de välja sjäv. Men granen blev som jag vill ha den, En jämn fördelning av ljus,pumlor (pumlar hänger man i granen, kulor mellan benen om man jhör till den manliga delen a befolkningen. Så det så.)
  • Jaga stan ,runt efter julmust på back. 1.5-litersflaskor är ett skämt.Det tog två dagar och två olika affärer, men nu står tre där hemma och en här hos de goda vännerna vi firar jul tillsammans med. Dock lyckades jag givetvis med konststycket att halka och ramla med huvudet före rakt in i de förbaskade läskbackarna och tuppade av. Det blev ett gäng samtal till jourcentral och Sunderbyn, men jag överlevde natten men jag har fortfarande, dag tre huvudvärk. Typiskt.
  • Köpa present till pojkarna att öppna på julaftonsmorgonen.Done! Och dessutom blev det ett par klappar till. Jag är inte vidare förvånad.
  • Hitta grå strumpbyxor till min grå hålstickade klänning jag ska ha på julafton Check. Inte värdens enklaste, men check ändå.
  • KVAR PÅ AGENDAN: NJUTA AV GOD MAT, TREVLIGT SÄLLSKAP, JULKLAPPAR UNDER GRANEN, BARNENS TINDRANDE ÖGON OCH EN LUGN OCH FRIDFULL JUL. jAG ÖNSKAR ER ALLA DETSAMMA!
One Comment on “okej, lite mindre shit. det blev julafton ändå.”

  1. missj skriver:

    Knockad av julmust – det var nåt nytt 😉

    God Jul min vän! ♥


Kommentera

