skrivkramp

Writing […] the art of applying the seat of the pants to the seat of the chair.

– Mary Heaton Worse

Just nu har jag inte ens ro till att att skriva ett vettigt blogginlägg. Hur sjutton ska jag då komma vidare på min skönlitterära text?

Det är bara för mycket just nu. Runt omkring mig. Saker som dykt upp alldeles nyligen och som jag känner att jag inte riktigt har energi till men som måste lösas ändå, som inte kan vänta. Men… När allt lättar kommer skrivkrampen att ge sig, jag måste tro och hoppas på det i alla fall. Tills dess får jag nöja mig med att skriva ner mina idéer och uppslag i anteckningsböckerna jag har liggande lite överallt här i huset. Annars har jag glömt bort mina idéer, bra som dåliga, när det väl är läge att börja skriva igen.

Kommentera

