vilken vanemänniska jag är!

När jag hade problem med mina diskbråck var jag till stor del av tiden helt sängliggande. Den ställning som fungerade bäst var med ett par stora kuddar under knäna så jag fick ner korsryggen ordentligt mot madrassen – och så tycker jag fortfarande om att ligga. Alla de där åren med smärta, sängliggande, mediciner och plåga har satt många spår, men det är först nu som jag börjat uppmärksamma dem på allvar. Samtidigt kan jag le åt vissa av dem, som till exempel det här. Att jag fortfarande gärna vill ha höga kuddar under knäna när jag, som här nu på morgonkvisten när maken lämnar barnen, ligger på rygg i sängen och tittar på TV eller slösurfar en liten stund innan jag kliver upp.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

One Comment on “vilken vanemänniska jag är!”

  1. Pernilla Swärdh skriver:

    Hej! Så fantastiskt för dig med ryggen!!! Man kan tro att det är jag som skrivit detta , det är precis likadant för mig, fast det är bara 3 månader sen min stel op. Just nu känns det lite tungt, blir så trött i ryggen. Ska läsa mer här senare. Kul att hitta denna sida. Ha det så bra! MVH Pernilla


Kommentera

