nya favoriträtten (bortsett från sushi då, förstås)

På samma sätt som jag kan snöa in på en och samma låt och spela den gång på gång på gång i ett par dagar kan jag ibland snöa in på en maträtt. Sushi skulle jag absolut kunna leva på, men eftersom jag inte lärt mig att göra det själv så funkar inte det i matbudgeten. Att köpa sushi från restaurang några gånger i veckan känns inte riktigt prisvärt. Men, nu har något nytt klivit in på matarenan: Pitabröd med vegofyllning. Jag blandar bara blandad grönsallad, gurka, körsbärstomater, lite majs, avocado och paprika om vi har det tillsammans med en gnutta gräddfil och fyller det i pitabrödet. Shit vad gott det är. Ska utveckla det där och testa med finrivna morötter, bönor och kanske lite vitkål vid tillfälle. Men just nu måste jag få snöa in på just den här blandningen. Och till barnen (och maken) då? De som får utslag så fort jag nämner vegetarisk mat (framförallt den vuxna)? Lite överbliven köttfärssås från frysen, koka lite ris och blanda. Då är det helt plötsligt inte vegetariskt längre och de kan plocka vilka grönsaker de vill ha. Alla nöjda och glada.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

