urvriden disktrasa

Eller en punkterad ballong. Ungefär så känner jag mig idag. Hela den senaste veckan från helvetet har tagit ut sin rätt, och jag är helt färdig. Totalt slut. Kroppen skakar, jag mår illa, mitt minne är sämre än vänligt (och det är ganska taskigt i vanliga fall ändå). Jag har lyckats få någon form av muskelkramp eller vad det nu kan vara i axlar och nacke, och har svårt att vrida huvudet och kan inte slappna av i axlarna eller sätta hakan mot bröstet. Eftersom jag är allergisk mot acetylsalicylsyra kan jag inte använda preparat som t.ex. Zon, så jag letade rätt på min Cefar, TENS-apparaten jag använde flitigt under min ryggoperationsrehabilitering, och den hjälper faktiskt riktigt bra. Det som hände igår gnager fortfarande i mig, och även om jag börjat skriva inlägget kommer det inte att publiceras ikväll. Ingen annan skulle förstå det virrvarr som är där just nu, det får helt enkelt bli en annan dag, när kropp och själ lär lite mer i balans.

Men någonting väldigt positivt är att vår lånevovve nu är duschad, schamponerad, väl ingnodd med balsam och därefter fönad torr med hårtork. Det blev en helt annan hund. Från strykarjycke till primadonna. Beardisar kan vara så otroligt ståtliga!

Kommentera

