samtal med A

– Mamma, när jag spelar Wii hos L har jag en ascool gubbe. Han heter samma som mig och jag heter Haj, för hajar är coola.

– Jaså, jag visste inte att du gillade hajar.

– Jo, och min gubbe är också cool. Han är en avocado.

– En avocado?

– Ja.

– En sån där grön frukt som jag och pappa brukar ha i sallader?

– Näääää! En avocado! En sån som hjälper tjuvar när de hamnar i fängelse!

– Då förstår jag, men en sån kallas för advokat.

– Jaha. Advokat. Men hajar är ascoola.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

