trekvartskaos

Jag måste säga att den här första veckan utan maken inte direkt har gått som jag hade tänkt. Det har dykt upp massor med saker jag inte hade planerat, hela dagen igår försvann totalt på grund av en smärre kris, och då blev alla saker jag behövde göra flyttade till idag istället vilket är lika med att dagen idag är så full att jag knappast vet vad. Just nu väntar jag bara på att affärerna ska öppna så jag kan uträtta mina 1001 ärenden på stan, så min stressnivå ligger väl en gnutta över det behagliga.

Jag avskyr att känna mig oorganiserad! Jag vill ha koll på allt som ska hända, koll på allt omkring mig och jag vill känna att ingenting kommer att strula för att jag glömmer något eller slarvar bort någonting. Jo tjena, den här veckan har varit tvärt om. Dessutom är barnens skola väldigt duktiga på att hitta på evenemang som kräver att man som förälder tänker till en aning extra. Igår skulle O ha femkamp och det kräver ju lite speciella kläder som tål både det ena och det andra. Helt plötsligt insåg jag att ungen har växt en rackarns massa under sommaren! Det behövs en shoppingrunda för hans del, det är ett som är säkert. Idag är A på utflykt, och skulle ha med sig lite fika. Även han ska ha oömma kläder och gissa vad; ungen har växte en rackarns massa under sommaren! Han behöver helt enkelt följa med på shoppingrundan. I morgon ska O på cykelutflykt med klassen, och då uppstod ytterligare ett problem. Vi har inte dragkrok på vår bil, och därför inget cykelställ. Cykeln går definitivt inte in i bilen, vad göra? Ringa mina föräldrar. De har lovat att skjutsa upp cykeln ikväll och min mamma ska cykla hem med O i morgon eftermiddag vilket O tycker ska bli väldigt spännande.

Nej, nu ska här skapas rutiner som kommer att bli benhårda. Frågan är bara hur jag ska skapa dem. 😉

Kommentera

