Välkommen hem, matte!

Alltså, min matte lämnade mig ensam hemma en hel timme idag. Och det gillar jag inte. Jag var rastad, mätt efter en rejäl frukost och hade tre olika sorters ben och ett gäng leksaker framme att roa mig med. Tror hon att jag är så lättlurad? Nej då. Om hon ska vara så fräck att lämna mig hemma så ska hon minsann få att göra när hon kommer hem. I buren under trappen ligger en matta med en formpressad plastskiva i. Den är nog skitkul att tugga sönder, och tänk vad matte får dammsuga om jag gör flis av den!

kaos

Tror ni det var kul att komma hem till det här? Visst, Dexter hade varit fullt sysselsatt, och det är ruskigt svårt att vara arg på honom, men det var inte alltför kul att städa. Inte nog med att det var plastflis överallt på golvet och inne i buren, det satt massor i pälsen också. Trots en rejäl promenad och en och annan rullning i lingonriset har jag borstat bort en hel del småbitar nu när vi kommit in igen. Och dammsugit päls, förstås. Jag känner mig lite som ägaren till Marley, faktiskt.

dex

Söt som få, även om tonårsvovvehornen växer ut ibland.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer on “Välkommen hem, matte!”

  1. missj skriver:

    Haha, han verkar onekligen ha en släng av Marley i sig 😉

  2. Anna och Sonja skriver:

    Så skulle aldrig mina hundar göra 🙂

  3. Livet i gråskala skriver:

    Nej, Anna, det förstår jag. Dina hundar har varit välartade och aldrig hittat på ett hyss någonsin. Men förresten, hur går det med att byta ut panelen på huset? Där hundgården hade varit? 😉

    Hoppas vi kan ta en skogspromenad någon gång! Dexter och Mux har dejtat några gånger, men Mux är lite för gammal och ledsnar långt innan Dexter ens fått upp farten. Lust med en tur till pagla eller skjutfältet någon dag?


Kommentera

