newsflash!

Dygnet har för få timmar! Jag hinner inte med allt jag vill göra. Jag har tillbringat förmiddagen hos min underbara nagelskulptris, så nu känner jag mig lite vackrare. Naglarna hon gör är värda vartenda öre, det kan inte hjälpas.

Vidare är det sista dagen som gräsänka, i morgon kommer familjen hem. De har haft en toppensemester och ungarna har kvittrat i telefon varenda dag om allt spännande, roligt och häftigt de upplevt med sin farmor, farbror, farfar och hans fru och sina kusiner. Jag och Jonas har redan bestämt att det blir en tur nästa sommar också, kanske några dagar längre.

Resten av dagen ska jag ägna mig åt att sy gardinerna som A varit utan i månader, även om det kommer att ta hela eftermiddagen. Han har beställt en svart gardinkappa med flames på, så jag ska sy applikationer vilket jag i vanliga fall gillar, men flames känns inte riktigt som my cup of tea. Men jag vill se hans min när han kommer hem och så sitter gardinerna där. Så dagen i dag är räddad. Tack och lov har jag inte några planer för kvällen, så jag tror det blir en enkel sallad, kanske en långfilm och definitivt en lång promenad med min älskade hund som jag precis har hämtat. Han var vansinnigt saknad, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte har tyckt att det varit lite skönt att inte behöva dammsuga hundhår två gånger om dagen.

20090627_dexter_anna

bild lånad från Snövallens Kennel

Kommentera

