energiboost & skrivklåda

När jag läste kursen i kreativt skrivande på LTU träffade jag en tjej som skulle komma att bli en väldigt nära vän till mig. Det som fascinerar mig med henne är att när vi träffas så är hon så förknippat med skrivande och litteratur att även om vi många gånger pratar om nästan allting annat än just det så känns det ändå som om kärnan i vår vänskap ligger just i vår gemensamma passion för litteratur och skrivande.

Ikväll blev det inte så mycket prat om varken böcker eller skrivande, men ändå lämnade hon mig med en stark lust att börja strukturera upp mitt skrivande mer ordentligt. Att försöka skapa ett system som håller, som jag bli överskådligt och som jag kan arbeta med fram och tillbaka utan att behöva bläddra i massor av word-dokument. U har förmågan att väcka skrivklådan i mig. Det är bara en av anledningarna till att jag älskar henne.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,



Lämna en kommentar