nostalgitripp

Har tillbringat en del av dagen med att gå igenom en del av de lapptäcksmönster jag har samlat på mig, både de (få) på hårddisken som överlevde datorkraschen och de som finns i tidnings- eller pappersform. Lustigt nog är det de som inte har blivit sydda än som väcker mest nostalgiska känslor. Det roliga strandtäcket med flip-flop-tofflor som jag velat göra sedan jag såg det första gången, det ovanligt ”strama” dubbelsängsöverkastet som jag hade planer för men som aldrig blev av, den lilla prinsessväskan som passar perfekt för en liten tös som är i ”packa-i-och-packa-ur-åldern” och det coola applikationsmönstret i form av en WW-bubbla. Än har jag inte riktigt nog med energi för att faktiskt sätta igång med något av dem, men nu har jag alla tänkbara förutsättningar när syrummet är klart.

Bara energin som fattas.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

