och ett litet ljus till

Jag har haft ett uppehåll med mina älskade ”fusknaglar” under sommaren, av diverse skäl. I helgen sprang jag på en av tjejerna som jobbar i salongen där jag får dem gjorda, och hon berättade att de var fullbokade hela augusti ut. I morse ringde jag för att få en tid i början av september i alla fall, och döm om min förvåning och lycka när ”min” nageltjej fått ett återbud så jag får nya naglar nästa tisdag!

Ibland kan jag verkligen känna mig ytlig, samtidigt som jag har svårt att se mig själv som en ytlig människa. Jag köper inte dyra kläder, är långt ifrån märkesfixerad. Lägger inte ner dyra pengar på hårbehandlingar eller -produkter, sminkar mig mycket sparsamt och undviker dyra märken, älskar att strosa runt hemma i linne och joggingbyxor från H&M. Men det är något med dessa naglar. Mina egna är hemska. Torra, räfflade, flikiga och sorgliga gör de att jag helst vill gömma mina händer, men för drygt ett år sedan när jag första gången gick dem gömda under denna fantastiska UV-gele med vita, lätt melerade tippar kände jag mig riktigt fin. En så liten detalj, men den betydde så mycket. så ja, jag är kanske ytlig ibland. Och ja, jag får nog stå för det också.

Kommentera

