det är något med augusti…

Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men det känns lite sorgset på något sätt. Även om det fortfarande är sommarvärme, fläktar på i alla sovrum och sommarlov några veckor till så är ändå augusti för mig ett tecken på att det faktiskt vänder. I slutet av augusti börjar pojkarna skolan igen. A i årskurs 1 och O i årskurs 3. Min man börjar jobba den 17:e, och den 24:e åker han till Stockholm för att börja sin tre månader långa utbildning på Livgardet. I slutet av augusti tar sommaren slut, även om värmen fortfarande är här. Semesterlunken och det avslappnade familjelivet byts ut mot rutiner, tider, träningar och läxor. Veckomatsedlar och skolmöten.

Jag kan inte säga att jag längtar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

