Från soptipp till svinstia

Idag var det hårda bud som gällde, yngste sonen skulle städa på sitt rum. Han kommer argt utmarscherande och vrålar:

-Jag tänker inte städa i mitt rum, det är alldeles för stökigt!
– Ja, det är ju därför jag har sagt åt dig att du ska städa.
– Men det är ju faktiskt Hugo som har hjälpt till att stöka ner också. Det ser ut om en j*la svinstia!

Jag kvävde skrattet och gav istället en hyfsat engagerad förklaring till varför vi inte svär i vår familj. Om ungen städade? Tja, när jag sa att det varken blir TV-tittande eller någon form av Dator- eller X-boxspel innan hans sovrum är röjt marscherade han in igen och drämde igen dörren så hela huset skakade. Huruvida han lyckades har jag ingen aning om, jag har inte vågat öppna dörren och titta efter.

(And BTW, när vi väntade vårt första barn var vi rörande överens om att vi minsann aldrig skulle använda hot, mutor eller TV:n  som barnvakt. Vi är verkligen inte Parents of the Year, min man och jag.)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

