Det tar sig!

I går när maken kom tillbaka efter en snabbsväng på jobbet väckte han mig och kvittrade:

– Älskling, i dag är det en perfekt dag att åka och köpa hyllorna, kablarna, materialet till din stora anslagstavla och allt det andra vi behöver till ditt syrum. Jag har sett fram emot det i flera dagar, så om du hoppar in i duschen gör jag frukost till dig under tiden. Vi vill ju inte missa en endaste liten minut av den här dagen!”

Okej, jag skönmålade det hela en gnutta. Hans entusiasm var inte riktigt så där kvittrande, den var mer neutral. Eller snarare obefintlig. Men vi fick tag på hyllor, kablar, eluttag, ja faktiskt allt utom själva skivan till anslagstavlan. Men den köper vi på Beijer i dag. Min underbara väninna Mia har till och med försett mig med det ultimata tyget att klä anslagstavlan med. Ett kraftigt, avtorkningsbart bomullstyg med en lite glansig yta (så att allt damm som uppstår när man syr inte fastnar), i den perfekta ljusgrå färgen. Kunde inte bli bättre!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

