Upp som en sol, ner som en pannkaka

Har lyssnat på Jens Lapidus bok Snabba Cash, och var helt lyrisk. Det är klart en av de absolut bästa böcker jag kommit över på väldigt, väldigt länge. Språket, storyn och uppläsaren gjorde ljudboken till en näst intill fulländad upplevelse, och när boken var slut kände jag faktiskt saknad. Alltså gav jag mig i kast med uppföljaren Aldrig Fucka Upp. Det skulle jag inte ha gjort, för det är här pannkakan kommer in i bilden. Efter fyra av de nitton CD-skivorna fick det vara. En oengagerande story, röriga personporträtt och en klart sämre uppläsare blev spiken i kistan för Lapidus andra bok. Trist. Väldigt trist.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

