Felon

Lördag kväll. Middagsplanerna med numera Italienbaserade vännen och hennes pojkvän blev inställda på grund av envisa febertoppar, huvudvärk och en ruskig ledvärk. Trist som f*n, men vad gör man? Det blev en grillad köttbit, pommes i ugn och grönsallad till middag – plus ett gäng panodil, förstås. Trött som en gnu (ja, gnuer är trötta djur) slängde jag och maken oss i sängen för att titta på en film, och jag var övertygad om att jag skulle somna efter en kvart. Inte, då. Vi såg ”Felon”, och det visade sig vara en av de absolut bästa filmer jag sett på väldigt, väldigt länge. Jag var klarvaken hela filmen och det är verkligen inte vanligt, och även så här i efterhand sitter den kvar i mig. Se den, se den, se den.

Kommentera

