Tänk vad fort man blir bortskämd!

I helgen bestämde jag mig för att göra ett nytt ryck med min vikt. Jag har 7.5 kg kvar att gå ner till min målvikt (ja, det var mindre tidigare men oj så det kan gå!) och när min man la in en liten morot om jag klarade mitt viktmål till julafton blev det fart på kärringen igen.

I söndags köpte jag mig en baddräkt, i måndags ett halvårskort på badhuset. Simning ska bli min nya melodi. Efter första simpasset på måndag förmiddag skrev jag in min motion i ViktKlubb.se:s dagboksfunktion, och döm om min förvåning när jag insåg att mina 30 minuters lätt cykling till och från badhuset plus 70 minuters bröstsim (100st 25-meterslängder) gav mig skrämmande 1000 MK. Om inte det var motiverande så vet jag inte vad som kan vara det. I går upprepade jag mitt simpass, skrev in ännu 1000 MK i dagboken och kände mig väldigt nöjd med mig själv och kunde till och med le åt träningsvärken som molade i lår, axlar och överarmar under resten av dagen. I dag bestämde jag mig så för att ta en vilodag, och när jag hade lämnat barnen på fritids tog jag en promenad runt träsket, en promenad på ca 1.5 timme om man inte såsar på utan knatar i rask takt. Det var hur skönt som helst, solen sken och jag lyssnade på RixFMs MorronZoo under tiden, så humöret var på topp. Det var inte fullt så kul längre när jag skrev in promenaden i VK-dagboken och insåg att den ”bara” gav 400 kcal för samma nedlagd tid som simningen. Suck.

Visst, jag vet att kroppen inte orkar träna hur mycket som helst, att man ska variera sin träning och allt sånt där, men visst… 1000 MK… det känns fint det. I morgon är det badhuset som gäller igen. Jag längtar.

(Och ja, jag har den där överentusiastiska nystartsenergin i kroppen. Påminn mig om den om ett par veckor då jag muttrar och letar ursäkter för att slippa röra på mig överhuvudtaget.)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

