Lördag i all enkelhet

Det är skönt att inte ha några planer ibland. Ikväll blir det en enkel grillmiddag med karrékotletter, potatiskroketter, ädelostsås, tomat- och löksallad och grillad majs. Ett glas rödvin till det, tack! Okej, inte direkt någon ”smalare gråskala”-middag, men så blir det ändå. Efter maten, när barnen kommit sig i säng, väntar en film med maken. Jag har inga förhoppningar om att den ska vara vidare bra (trots att det är jag som har hyrt den), men ikväll känns det som om till och med en halvtaskig film duger alldeles utmärkt. Förhoppningsvis blir det en någorlunda tidig kväll också, jag känner mig trött och sliten och om det inte vore för mina koffeintabletter (M, jag är dig evigt tacksam!) hade jag nog sovit mig igenom både middag och film.

(Och förresten, vad sjutton är det med apotekets leverantör av koffeintabletter? Det har varit omöjligt att få tag på dem i flera månader och hade jag inte haft en privat leverantör – tack, tack, tack – hade det blivit en väldigt trött höst.)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

One Comment on “Lördag i all enkelhet”

  1. missj skriver:

    Det där lät verkligen INTE som en T-film 😉


Kommentera

