Ut med det gamla

Jag vet inte för vilken gång i ordningen sedan jag började gå ner i vikt som jag har fått rensa ut i min garderob. Allt eftersom det har blivit mindre av mig har jag kunnat plocka fram en del gamla kläder jag sparat, och kompletterat med en del nytt förstås. Steg för steg har även det nygamla och det nya blivit för stort och förpassats till Kupan, och idag gjorde jag utrensning nummer femtioelva sedan januari. Idag fick jag göra mig av med en av mina favoritkjolar, och det kändes lite vemodigt. Jag var så strålande glad i våras när jag kunde ha den igen, men nu hänger den på mig på ett väldigt missklädsamt sätt, och den är nog bara något ynka kilo kvar från att glida ner för höfterna trots att den är igenknäppt. Ingen höjdare. Även den kjolen hamnade alltså i återvinningshögen, och garderoben är några plagg fattigare. Det ekar ganska friskt där just nu.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One Comment on “Ut med det gamla”

  1. anki/barbakvinna skriver:

    Min syster sa för ett tag sen när hon gick ner i vikt.
    Det är ett lyxproblem när man får sy upp byxorna.

    Men vissa saknar man av plaggen ifall man inte har fått bli färdig med dom..
    kram anki


Kommentera

