Tidsoptimism och tidspessimism

Jag är en tidspessimist. I alla lägen ser jag till att ha gott om tid – ofta för gott om tid helt enkelt därför att jag fullkomligt avskyr att vara sen. Jag är ytterst, ytterst sällan sen på grund av orsaker jag själv kan påverka, men visst händer det ibland. Även solen har som bekant sina fläckar. Om man är en obotlig tidspessimist som jag är det ibland lite svårt att förstå alla dessa tidsoptimister som jorden befolkas av. Det finns en riktigt obotlig tidsoptimist i min närhet just nu, och jag kan inte låta bli att skratta lite åt honom. Säger han tio minuter innebär det att det tar minst 15, det är bara så det är. Det är absolut inget jag kan göra för att påverka honom, men eftersom jag vet att han avskyr just ordet tidsoptimist så använder jag det. Så ofta jag bara kan.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

One Comment on “Tidsoptimism och tidspessimism”

  1. the donkeywhisperer skriver:

    Han må jo kunne omvendes til tidspessimismen før det er for sent.

    Konfronter ham med ugjendrivelig fakta om hans løssluppne omgang med estimering av tidsbruk.

    Step one
    Datainnsamling

    Step twå
    Analyse

    Step Three
    Publikasjon

    Final step
    Assimileringen var velykket


Kommentera

