Att samla energi

Som jag har nämnt i tidigare inlägg har det varit en kaotisk och stundvis väldigt ledsam vår. Det känns som om alla negativa och jobbiga saker har hopat sig på hög och som om jag inte riktigt kan reda ut allting på det sätt jag hade velat. Min ork tryter, mitt humör svänger och jag är nog ganska så jobbig att leva med just nu. Det känns som om jag inte räcker till. Även om jag känner igen det här från tidigare perioder i mitt liv så försöker jag se en ljusning i att jag den här gången gör ett par saker annorlunda. Jag försöker verkligen ta vara på de saker som tillför mig energi just nu, och jag anstränger mig för att ta tillvara på dem till max. De små guldkornen i vardagen – och just nu känns det som om de inte bara är små utan också lite för få – får så mycket större betydelse för mig när jag verkligen väljer att utnyttja dem. Jag försöker att ge mig själv lite utrymme, att inte pressa mig så hårt utan att vara lite mer förlåtande gentemot mig själv och mina nära och kära. Jag anstränger mig för att sänka kraven på mig själv och för att acceptera att det just nu inte är möjligt att hinna med allt eller att klara av allt. Och när jag får ett tillfälle som ger mig energi nyttjar jag det fullt ut. Även den här våren tar ju slut någon gång, och förr eller senare måste det bara vända.

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentera

