Sting, kan man köpa det? (Eller: Var sak har sin tid och var sak har sin plats)

För ett par dagar sedan kommenterade en nätbekant lite torrt att jag och min blogg har tappat stinget. Efter en kort tankepaus frågade jag vad han menade, och han svarade att han saknade min gamla blogg där jag enligt honom bjöd mycket mer på mig själv, på mina åsikter och funderingar. Den här bloggen menar han utgörs av en massa ytliga iakttagelser och en väldig massa mat, något som inte lockar i varje fall honom till läsning på samma sätt. Efter ännu en tankepaus, lite längre den här gången, inser jag att det kan ligga en hel del sanning i det han säger.

Min förra blogg var det mer fart i. Jag skrev fler inlägg, kastade mig med glädje in i debatter och skrev mer självutlämnande inlägg om vad jag kände och funderade över. Mitt besöksantal var ofantligt mycket större än vad det är nu, och det sporrade mig att hålla bloggen igång och levande. Saker har förändrats, och hans fråga fick mig att undra över varför förändringen inträffade när jag bytte blogg och bloggportal, för det var inte många dagar från det att jag la ner den ena tills att jag startade den andra. Jag funderar fortfarande över svaret på hans fråga, men en del av svaret är att jag känner att var sak har sin tid och just nu är den här nivån den som passar mig. Jag skriver fortfarande självutlämnande och självrannsakande texter men de publiceras inte, och om de någon gång kommer att publiceras kommer det inte att bli här. På samma sätt som var sak har sin tid har var sak sin plats också, och Livet i gråskala är en kanal av ett helt annat slag. En ganska harmlös, sporadisk och ytlig kanal om ytliga iakttagelser och en väldig massa mat. Dock väckte hans tankar och funderingar en längtan hos mig att skriva av mig igen på samma sätt som jag gjorde tidigare. Vi får se när tankarna landar och vart de landar.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

