Magkänsla

Min pappa brukar säga att när man grubblar över något och har svårt att fatta ett beslut ska man känna efter med magen. Ibland säger huvudet en sak och hjärtat en annan, men på något sätt väljer man ofta rätt väg när man går efter magkänslan och låter både hjärta och hjärna stå i bakgrunden för en liten stund. Det är som om magen kan visa vad man egentligen vill och vad som egentligen känns allra bäst för en om man bara ger den en chans att komma till tals. Att beslutet sedan kanske får konsekvenser som ett beslut man fattat med hjärnan inte skulle få är en annan sak, men i slutändan kan det vara det allra bästa ändå. Hittills har jag nog aldrig ångrat ett beslut jag fattat efter att ha lyssnat på magkänslan, och jag ska ärligt säga att jag inte tror den dagen kommer då det ändras.

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentera

