♥ Alla hjärtans dag ♥

Vi hade planerat för att dra ner alla hjärtans dag-firandet till ett minimum i år, jag och min man. I vanliga fall tycker jag att det är en ganska så viktig dag och vill gärna överraska honom med någonting, det är inte så viktigt vad egentligen utan jag vill bara uppmärksamma dagen. För två år sedan köpte jag ett gäng olika roliga ölsorter och la i en korg tillsammans med lite ölkorvar, jordnötter och hans favoritchips och den presenten hävdar han att jag aldrig kommer att överträffa. Det var varken en storstilad eller vidare romantiskt present på alla hjärtans dag, men det var något lite extra som jag visste att han skulle uppskatta. Han kan fortfarande prata om den presenten och hur lyckad den var. I år har jag inte haft någon chans att handla någonting eftersom jag bara varit på sjukhuset med min farmor, och när jag och min man pratade på morgonen sa vi att vi bara skulle äta en mysig, enkel middag tillsammans när barnen hade somnat. Jag berättade för honom att det kändes lite dumt att jag inte hunnit fixa någonting åt honom men han viftade bort det och förklarade (för hundrade gången) att det inte är viktigt för honom på det sätt det är viktigt för mig.

Jag kom hem lite tidigare från sjukhuset idag än jag gjort de andra dagarna, och när jag hade hämtat femåringen från dagis lät jag honom titta på TV och satte mig på motionscykeln för att få ett träningspass efter alla timmar sittande på en stol. När jag hade kommit halvvägs kom storgrabben och min man hem och storgrabben kom med ett jättefint alla hjärtans dag-kort med medföljande present (kylskåpsmagneter som han gjort på fritids, hur fina som helst!). En liten stund senare kommer min man upp för att säga hej, och räcker fram ett litet guldpaket. Jag blev alldeles ställd, så överraskad har jag nog inte blivit någonsin tidigare. I paketet låt det en berlock till mitt Thomas Sabo-armband, en svart, högklackad sko som jag tittat på ganska så länge. Den perfekta presenten.

73_m.jpg

Det är såna här gånger som jag känner att jag älskar honom så mycket att det nästan gör fysiskt ont. Trots att vi sagt att vi i år skulle skippa presenterna så valde han ändå att överraska mig, och när jag frågade varför sa han att jag just nu om någonsin behövde en överraskning. För de orden älskar jag honom om möjligt ännu mer. Jag är otroligt lyckligt lottad som får ha honom i mitt liv.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,